Щодо Мрії 2.0

Колись давно приймав участь в її інвентаризації.

Так, вона існує.
Так, є фюзеляж, ліве і праве напівкрило, та багато інших деталей по складах, які інвентаризувалися не у комп'ютерній системі, а в старих книгах обліку.
Як пише сайт Антонов - треба ще 70%, деталей, обладнання. Багато конструкторських і інженерних робіт. І, пишуть, приблизно 500 млн $.

Але, я проти її добудови, як літаючої машини, і ось чому:

По-перше: літак, його дюраль, деталі, обладнання не служить сотні років.
Найстарший літак, в ремонті якого я приймав участь - це був батько Мрії Ан-22 "Антей", якому було 40 років.
Більшість деталей Мрії 2 пролежали вже 20-30 років, і тепер треба ще перевіряти, чи придатні вони до використання.
Літак живе у небі, на землі він старіє і вмирає. При зльоті і посадці, здається зі сторони, літак машить крилом. Вигин крила - метри.
Витрачені Україною 500 млн $ окуплять тільки побудову Мрії 2.0 через 25 років (десь 20 млн$/рік заробляла). Чи пролітає машина 1988 року стільки ?

По-друге: Навіщо ? Якщо за ці гроші можна купити 5-6 б/у Ан-124 "Руслан", які може і беруть трохи менше ваги, але більшість вантажів, які перевозила Мрія їм під силу.
Вони навіть мають задню рампу, якої не має Мрія, що робить погрузку вантажів ще легшою.
Вони мають 4 двигуни, замість 6, що робить їх експлуатацію дешевшою на 50%.
Отже, при початковій вартості у 5-6 разів дешевшій, ще й дешевша експлуатація, при майже схожих характеристиках.
Рідко коли Мрія використовувалась саме для перевозки 200-250 т моногрузом.
При тому, що Руслан заробляє приблизно стільки ж грошей, скільки і Мрія.
Руслан окупиться за 10 років у середньому (від 7-8 до 15 років, в залежності від контрактів).
Мрія - ніколи.

Та й навіщо взагалі купляти, якщо Україна арештувала їх аж 12.

Нагадаю, що Україна арештувала загалом 12 літаків Ан-124 "Руслан" Росії по світу (відкликала ліцензії, і вони не можуть вилетіти з аеропортів Канади, Німеччини і інших країн, якщо не в Росії).
Загалом в Росії було десь 50 цих літаків, які Україна зможе забрати як репарації (маю надію).

Ну і Третє: Якщо вже дивитись на Мрію з точки зору символу України, як Ейфелева вежа у Франції, чи Статуя Свободи в США, то хочу нагадати, що
- ці символи статуї мають життєвий цикл сотню років, а не десятки.
- ці символи статуї окупили вкладені в них гроші вже багато разів не тільки на туристах, а ще й на багатьох великих і малих бізнесах навколо себе, і принесли своїм країнам і громадянам мільярди доларів.
- ці символи статуї не старіють, і не дешевшають, а тільки додають у своїй вартості, на відміну від літака.

Тому, якщо вже хочеться зробити з Мрії 2.0 символ України, і поставити її як музейний експонат для фоток і дітям лазити десь замість Арки Дружби Народів (не моя ідея, а знайомого з ФБ), тоді достатньо буде її покрасити, зібрати (прямо там, на місці, прикрутити ліве і праве напівкрило до центроплану на два ряди болтів з концевиками, поставити кіль, руль висоти, стабілізатори, хвостове оперення і т.д.), навісити муляжі двигунів, і вуаля. Обійдеться це у пару десятків млн $, а не 500 млн. $.
Можна буде і країною скинутися.

А на 500 млн $ можна набудувати 25 багатоквартирних багатоповерхівок для людей, які втратили своє житло, і цим самим забезпечити житлом 20 000 - 30 000 українців.

© Мирослав Логийко


Отправить новый комментарий

Содержимое этого поля хранится скрыто и не будет показываться публично.
  • Доступны HTML теги: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Строки и параграфы переносятся автоматически.
  • You can use BBCode tags in the text.
  • Адреса страниц и электронной почты автоматически преобразуются в ссылки.

Больше информации о возможностях форматирования

CAPTCHA
Этот вопрос задается для проверки того, не является ли обратная сторона программой-роботом (для предотвращения попыток автоматической регистрации).